wtorek, 19 lipca 2011

E-maile - dobry sposób na reklame?

W chwili obecnej już niemal każdy z nas posiada swoją skrzynkę na poczcie elektronicznej, czyli zwyczajnie swojego „maila”. E – mail, innymi słowy elektroniczna skrzynka pocztowa, umożliwia nam kontakty zarówno ze znajomymi, jak i ludźmi, z którymi utrzymujemy kontakty biznesowe. Z tego także powodu w wielu przypadkach jesteśmy właścicielami nie jednego, a przynajmniej kilku kont e – mailowych, na które w praktyce składać mogą się zarówno skrzynki służbowe, powiązane z pracą zawodową oraz konta w pełni prywatne.

Natomiast – podobnie jak sprawa ma się w wypadku tradycyjnej skrzynki korespondencyjnej – także na adresy skrzynek e – mailowych wpływają nie zawsze pożądane, reklamy oraz oferty zawarcia kooperacji. Ta forma działań w Internecie określany jest mianem kampanii e – mailingowych i nierzadko kojarzony jest on przez użytkowników ze zwyczajnym, niepożądanym spamem. Czy w takim razie kampanie promocyjne zakładające zastosowanie działań e – mailingowych mogą przynieść klientowi jakiś, rzeczywisty zysk biznesowy? Czym one praktycznie są?




Na przekór pozorom przedsięwzięcia reklamowe zakładające wprowadzenie e – mailingu cieszą się nie tylko solidną popularnością, ale także efektywnością odnoszonych w ten sposób, efektów sprzedażowych. Jak to możliwe? Otóż e – mailing marketingowy może być rzeczywiście skuteczny jednak pod wymogiem spełnienia poprawnych założeń.

Po pierwsze bowiem, przesyłane informacje winny być kierowane tylko do właściwej grupy targetowej, czyli prawidłowo stargetowanego grona użytkowników. Wówczas ludzie nie tylko, zaznajomią się z przedstawianą im propozycją i nie potraktują jej jako spamu, ale oprócz tego mogą zwyczajnie skorzystać z przedstawianych im usług.

Niezwykle ważna jest też personalizacja treści każdego e-maila, a zatem skierowanie go do wyjątkowego użytkownika. W praktyce znaczyć to może na przykład wypisanie w tytule e – maila imienia czy też nawet nazwiska jednostki, do której wysłana zostanie wiadomość.

Co ważne, w chwili obecnej jeśli tylko zdecydujemy się na skorzystanie z usług profesjonalnej, interaktywnej agencji reklamowej, możemy liczyć na to, że kampania e – mailingowa przed samym wysłaniem zostanie gruntownie sprawdzona przez moduł antyspamowy. Na skutek tego rozwiązania możemy zobaczyć czy zaprojektowany e – mailing nie będzie rozbudzał podejrzeń w systemach antyspamowych, jakimi rozporządzają teraz niemalże każde, internetowe konta pocztowe.

2 komentarze:

  1. Jeśli ktoś szuka dobrego programu do emailingu polecam zajrzeć enterso.pl - ta firma na same warte polecenia produkty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro już jesteśmy w temacie pozycjonowania, wtrące swoje trzy grosze. Interesuje się pozycjonowaniem od dawna i mam z tym styczność na co dzień. Czym warto pozycjonować aby efekty były zadowalające? Automatem! Jakim? Na rynku jest tylko jeden warty uwagi : Adder 8. Znajdziecie go na www.seoadder.info Polecam!

    OdpowiedzUsuń