wtorek, 19 lipca 2011

Reklama a portale społecznościowe

Social Media to nic innego, jak jedynie różnego typu postępowania, mające miejsce na płaszczyźnie jaką są serwisy społecznościowe. Zyskującym chyba największą popularność ostatnio, serwisem tego rodzaju, jest Facebook. A czym w takim razie jest Social SEO? Social SEO to z kolei działania mające na celu odpowiednie wypozycjonowanie konkretnego portalu internetowego, natomiast z uwzględnieniem działań prowadzonych na płaszczyźnie wspomnianych serwisów społecznościowych. Tylko jak praktycznie odbywają się tego typu działania? Czy istnieją przetestowane sposoby, na wypozycjonowanie strony przez… Facebooka?



Pozycjonowanie stron z włączeniem zasad Social SEO, opiera się w znaczącej mierze nie tyle na działaniu samych serwisów społecznościowych (bowiem jeszcze do niedawna trwała zagorzała dyskusja na temat tego, czy tego typu portale posiadają w ogóle jakikolwiek wpływ na pozycjonowanie stron internetowych), jak dużo na zdobywaniu linka za pomocą promocji serwisu internetowego w sieci, przez angażowanie w takie działania innych, aktywnych klientów.

Dla przykładu: dobrze, jeśli witryna internetowa WWW danego przedsiębiorstwa/spółki jest równocześnie w posiadaniu własnego profilu na na przykład Facebook’u czy też Twitterze. Dzięki takiemu rozstrzygnięciu, administrator profilu ma możliwość wypromować swoje przedsiębiorstwo wrzucając na jego tablicę kolejne, absorbujące, a w niektórych przypadkach dosłownie nieco dyskusyjne posty, wskaźniki adresów www do filmików czy także innego rodzaju wpisy. Poprzez własne działanie angażuje on w profil marki również pozostałych użytkowników. I chociaż wciąż dyskutuje się na temat wpływu linków uzyskiwanych z serwisów społecznościowych, na pozycję strony www w wyszukiwarce, to jednakże dzięki napomkniętym serwisom, możemy zdobywać linki prowadzące do naszego serwisu na wortalach kluczowych innych, powiązanych tematycznie stron internetowych. Czy jednak takie działanie w praktyce nie będzie oznaczać konieczności „lubienia” (czyli kliknięcia w znaczek „uwielbiam to” np Facebooku) naszej konkurencji? Niekoniecznie, albowiem z równie sporą dozą prawdopodobieństwa możemy zwyczajnie „polubić” strony serwisów zbliżonych do własnej, aktualnie prowadzonej działalności w biznesie, jednak nie stanowiącej dla naszej firmy bezpośredniej konkurencji.

Promocja za pomocą Social SEO nie oznacza więc otrzymywania linka, jako takiego, a wyłącznie rozpowszechnienie portalu internetowego WWW w Internecie czy nawet swego rodzaju, „marketing szeptany”.

2 komentarze:

  1. Reklama na portalach społecznościowych jest ważna, bo przecież teraz masa ludzi korzysta z FB itp.. Według mnie dużo skuteczniej jest porządnie zabrać się za katalogowania Adderem, lepsze efekty a nakład pracy zerowy - automat robi za nas wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro już jesteśmy w temacie pozycjonowania, wtrące swoje trzy grosze. Interesuje się pozycjonowaniem od dawna i mam z tym styczność na co dzień. Czym warto pozycjonować aby efekty były zadowalające? Automatem! Jakim? Na rynku jest tylko jeden warty uwagi : Adder 8. Znajdziecie go na www.seoadder.info Polecam!

    OdpowiedzUsuń