wtorek, 19 lipca 2011

Google Analythics - narzędzie ze snów.

Google Analytics to jedno z narzędzi, które jest perfekcyjnie znane wszystkim, profesjonalnym interaktywnym agencjom reklamowym. Jest to jeden z wielu towarów marki Google i zajmuje on prestiżowe miejsce obok narzędzi takich jak między innymi AdWords, AdSense czy też Optymalizator witryny www. Praktycznie wykorzystanie przez pozycjonerów omawianego narzędzia Google Analytics pozwala ekspertom nieprawdopodobnie szczegółowy wgląd w aktualnie prowadzone poprzez nich działania marketingowe. W zakresie analityki internetowej, webdesignerzy uzyskują zatem możliwość wglądu w ruch mający miejsce w pozycjonowanej poprzez nich, stronie www. Jest to kluczowe w przypadku chęci przeanalizowania zasadniczych danych i zagadnień, jak i skutecznego wyznaczenia strategii prowadzonych działań reklamowych. Dzięki Google Analytics fachowcy mogą nawet optymalizować strony internetowe i sprawić, że serwisy internetowe będą w stanie generować o wiele więcej konwersji niż uprzednio. Dla nabywcy agencji interaktywnej łączy się to zatem bezpośrednio z faktem podwyższenia liczby kontrahentów , a ponadto uzyskania zaplanowanego, jasnego efektu marketingowego.


Oczywiście narzędzie Google Analytics jest urządzeniem niewyobrażalnie rozbudowanym, niemniej jednak ma ono kilka kluczowych, wartych omówienia procedur. Po pierwsze pozwala zmierzenie ROI (anglojęzyczny skrót powstały od słów return on investment) z reklam, czyli parametru wyznaczającego zwrot z inwestycji. Następną funkcją omawianego systemu jest wizualizacja danych, dzięki której webmaster ma możliwość budowy wizualizacji ścieżek bądź również wykresów ruchomych. W dodatku; sama wizualizacja danych daje także ogólny pogląd na panujące w wiadomej chwili, trendy.

Nie bez znaczenia pozostaje także odpowiedni system raportowania. To właśnie dzięki niemu możliwe jest tworzenie szczegółowych raportów, które nie tylko pozwolą na doskonalenie kampanii, ale też uwidocznią potencjalnemu klientowi interaktywnej agencji reklamowej, uzyskane jak do tej pory, rezultaty prowadzonego przedsięwzięcia. Poza tym, w przypadku działania całej grupy pozycjonerów, narzędzie Google Analytics daje możliwość kontroli administracyjnej oraz budowy tak zwanych raportów e-mailowych. To właśnie dzięki wspomnianym raportom, pracującym w zespole webmasterom udzielone zostają tak istotne wszak, wiadomości odnoszące się do prowadzonych współcześnie działań z zakresu reklamy.

1 komentarz:

  1. Bardzo dobre narzędzie. Kolejnym wartym polecenia produktem jest także SeoAdder. Info o nim znajdziecie na www.seoadder.info

    OdpowiedzUsuń