wtorek, 19 lipca 2011

Reklama a treść strony.

Podczas zwiedzania internetu szybko możemy zanotować, że w wielu serwisach reklamy są dopasowane do istoty wpisu. Pomińmy sławne wpadki, gdy przy newsach o katastrofach samolotu proponowane są niedrogie bilety lotnicze. Zajmiemy się kwestią funkcjonowania takiej reklamy.

Reprezentowany wyżej rodzaj obwieszczenia ma swoją kategorię, jest to reklama kontekstowa. Reguła jej funkcjonowania jest niepospolicie łatwa. Nabywca zamawiając reklamę tworzy jej istotę a także skład, wyznacza potem wykaz wyrażeń kluczowych. Gdy jakiekolwiek z nich pojawia się w newsie, wyświetlana zostanie dana reklama.




Są rozmaite sposoby płatności za takie ogłoszenie. Czasem wytwórca płaci za samo wyświetlenie reklamy, lecz o wiele częściej stosuje się metodę płatności za wszelkie wejście internauty w odsyłacz.
Strasznie rzadko wykorzystywanie reklamy kontekstowej jest skutkiem umowy między reklamodawcami a posiadaczami serwisów, na których są umiejscowione. Często zajmują się tym wyspecjalizowane firmy, w których każdy może wykupić miejsce reklamowe na ustalone frazy oraz każdy prowadzący serwis internetowy może zgłosić chęć sprzedaży miejsca reklamowego. Jak wygląda rozliczanie się z dochodów? Reklamodawca płaci spółce świadczącej usługę reklam kontekstowych za każde kliknięcie w reklamę, a ten dzieli się zarobkami z właścicielami witryny, na której ogłoszenie jest umiejscowione.

Największą firmą parająca się sprzedażą reklam kontekstowych jest Google, prowadzi ona usługę Google AdSense. Rachuje się, że dzisiaj kontroluje około 25% całego rynku reklamy w Internecie.

1 komentarz:

  1. Treść strony jest ważna, ale nie tak jak ilość odnośników prowadzącej do witryny. W zwiększeniu tych linków pomaga Adder (seoadder.info)

    OdpowiedzUsuń