wtorek, 19 lipca 2011

Płacisz więc wymagaj!

W sytuacji różnego rodzaju działań promocyjnych, potencjalny nabywca agencji działającej w branży reklamy i zamawiający tego typu usługę, przyzwyczajony bywa do ponoszenia zapłaty już za samo zorganizowanie konkretnego przekazu reklamowego. W takich wypadkach z reguły nikogo w agencji nie będzie obchodziło to, jaką wymierną korzyść otrzyma osoba zamawiająca wspomnianą usługę. Jednakże do czasu. Teraz na rynku są już bowiem osiągalne tak zwane kampanie efektywnościowe, świadczone przez całkowicie profesjonalne interaktywne agencje reklamowe nastawione nie tyle na własną korzyść, ile na realnie uzyskiwany rezultat biznesowy spływający bezpośrednio do kieszeni zamawiającego usługę, klienta. Na jakich zatem regułach działają kampanie efektywnościowe i czym się odznacza ten rodzaj przedsięwzięć przeprowadzanych w Internecie?



Kampanie efektywnościowe odróżnia zwłaszcza model rozliczeniowy. Opłata ponoszona przez nabywcę agencji uzależniona jest więc nie od ilości odsłon (jak dzieje się to w przypadku reklamy displayowej), ale za dostanie rzeczowego, ustanowionego przed przystąpieniem do przedsięwzięć, efektu.

Założonym efektem może więc być na przykład przekierowanie klienta na sprecyzowaną witrynę www, wypełnienie przez internautę formularza kontaktowego, ściągnięcie danego pliku albo również – co ma miejsce z reguły w wypadku usługi, której zamawiający prowadzi własny sklep internetowy - nabycie wyróżnianego produktu.

Jeśli zaś chodzi o algorytmy rozliczeniowe to odznacza się trzy, najpopularniejsze formy zapłaty: model CPC (cost per click), w którym opłata uzależniona jest od kliknięcia kontrahenta w dany format reklamowy, model CPA (cost per action), przy którym zapłata uzależniona jest od zrealizowanej, zakontraktowanej wcześniej akcji (na przykład zakup oferowanego towaru czy także dokonanie rejestracji na wskazanej stronie) oraz model CPL (cost per lead) gdzie stawka zależy od przykładowo, pozostawienia poprzez użytkownika swoich danych osobowych, co ma z reguły miejsce w wypadku wypełniania przez internautę formularza kontaktowego.

Kampanie efektywnościowe posiadają dużo zalet. Reklamodawca nie ryzykuje zbyt dużo, ponieważ tak czy owak opłata, jaką ponosi uzależniona jest od uzyskanego rezultatu. Dodatkowo otrzymuje on sposobność dokładnego pomiaru uzyskanych wyników kampanii i – chociaż dociera do sporej ilości użytkowników – to i tak wynagradza tylko za te osoby, które wykonały założone przez niego cele.

2 komentarze:

  1. Dokładnie, nasz klient nasz Pan...
    Z tego co zauwazyłem, są ciekawe okazje :)Np. SeoAddera można nabyć za grosze, mimo że cena powinna być dużo wyższa..

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro już jesteśmy w temacie pozycjonowania, wtrące swoje trzy grosze. Interesuje się pozycjonowaniem od dawna i mam z tym styczność na co dzień. Czym warto pozycjonować aby efekty były zadowalające? Automatem! Jakim? Na rynku jest tylko jeden warty uwagi : Adder 8. Znajdziecie go na www.seoadder.info Polecam!

    OdpowiedzUsuń